Helpdesk ISSC

Contactgegevens Centrale Helpdesk

Elke vraag of melding van een klant wordt geregistreerd in een incidentendatabase en krijgt een uniek nummer toegekend, het callnummer. Dit callnummer wordt door de helpdeskmedewerker aan u verstrekt. Met dit callnummer kunt u de status navragen van uw incident of wijziging. Voor dringende zaken kunt u de helpdesk het beste bellen op toestel 8888. Voor minder dringende zaken en wijzigingen kunt u uw vraag ook via e-mail aan de Helpdesk stellen. De e-mail wordt dagelijks gelezen, maar bij grote drukte kan het wel eens langer dan een dag duren voordat u antwoord op uw vraag krijgt.

Openingstijden Adres Contactgegevens
Maandag t/m vrijdag Niels Bohrweg 1 Tel: 071-527 8888
08.30-17.30 2333 CA Leiden Fax: 071-527 6967

helpdesk@issc.leidenuniv.nl


Decentrale ISSC balies

Hieronder is een overzicht van alle decentrale ICT servicepunten voor de Universiteit Leiden. Bij de decentrale balies kunt u ook terecht voor support bij het instellen van de door ons geleverde diensten op uw eigen apparatuur.

Gebouw Openingstijden Adres
     
Gorlaeus Maandag t/m vrijdag Einsteinweg 55, Leiden
09.00-17.00 1e etage, kamer L103
     
KOG Maandag t/m vrijdag Steenschuur 25, Leiden
09.00-17.00 begane grond, kamer A009
     
Lipsius Maandag t/m vrijdag Cleveringaplaats 1, Leiden
09.00-17.00 begane grond
     
Pieter de la Court Maandag t/m vrijdag Wassenaarseweg 52, Leiden
09.00-17.00 1e etage naast Servicedesk FSW


Alle locaties van de Universiteit Leiden kunt u hier terugvinden.

Locaties voor een nieuw wachtwoord

U kunt op diverse locaties terecht om een nieuw wachtwoord te verkrijgen:

- Faculteit Governance and Global Affairs (Servicedesk, Schouwburgstraat, begane grond & Library Learning Centre, Wijnhaven, 2e etage)
- FSW (ISSC, 1e etage)
- Gorlaeus balie (1e etage, L103)
- LUMC (helpdesk)
- KOG balie (ISSC balie, begane grond)
- Lipsius balie (ISSC balie, begane grond)
- Plexus (balie, begane grond)
- Universiteits Bibliotheek (balie)
- Snellius (via de receptie)

Let op dat u om legitimatie gevraagd wordt.

Alle locaties van de Universiteit Leiden kunt u hier terugvinden.

Afhandeling van uw melding

Vragen over de ICT-omgeving en de universitaire standaardprogrammatuur kunnen in het algemeen direct door de Helpdesk zelf worden afgehandeld. Dit gebeurt in eerste instantie door u per e-mail of telefonisch te helpen. Daarnaast beschikken de helpdeskmedewerkers over de mogelijkheid uw computer op afstand over te nemen zodat problemen op de werkplek zelf snel kan worden opgelost.

Vragen over gespecialiseerde onderwerpen worden door de Helpdesk doorgezet aan een kennisgroep. Een kennisgroep is een groep personen die gespecialiseerd is op een bepaald terrein. Kennisgroepen kunnen zich bevinden binnen het ISSC, bij een ander onderdeel van de Universiteit maar ook bij een externe leverancier.

U kunt ook gebruik maken van onze aanvraag-, en storingsformulieren, zo kunt u buiten kantoortijden ook een melding aan ons doorgeven:
Aanvraagformulieren
Storingsformulier

ICT Contactpersoon

Niet alle verzoeken die rechtstreeks bij de Helpdesk binnenkomen, kunnen ook gelijk worden gehonoreerd. In de meeste gevallen is voor wijzigingen aan uw werkplek (hardware en software) een goedkeuring nodig van uw ICT Contactpersoon. Na goedkeuring kunnen wij uw aanvraag in behandeling nemen.
Een actuele lijst van ICT Contactpersonen vindt u hier

Telefoniecoördinator

Wijzigingen of vragen met betrekking tot telefonie, kunt u voorleggen aan uw telefoniecoördinator. Hij of zij kan indien nodig goedkeuring geven om bijvoorbeeld een naamswijziging of wijzigingen in de verkeersklasse te autoriseren.
Een actuele lijst van Telefoniecoordinatoren vindt u hier

Laatst Gewijzigd: 28-02-2017