Studentenaccount

Inloggen met het studentenaccount


De inlognaam en het bijbehorende wachtwoord van een student (=ULCN-account) wordt per post naar het bij ons geregistreerde adres verstuurd.  Het ULCN-account begint met de letter "s", aangevuld met jouw studentennummer (bv S0123456).
Voor uitgebreide en actuele informatie omtrent alle ULCN diensten en regels: http://www.voorzieningen.leidenuniv.nl/ulcn/


ULCN Wachtwoord wijzigen

Om te voorkomen dat uw wachtwoord niet meer geaccepteerd wordt, dient u uw wachtwoord binnen elke 182 dagen te wijzigen.
U ontvangt tijdig e-mail dat uw huidige wachtwoord gewijzigd moet worden.

Ga via de ULCN pagina naar Account Self Service en log in met uw gebruikersnaam en bijbehorende wachtwoord.

Tip: registreer uw mobiele nummer in Account Self Service (wijzigen profiel), zodat u later gebruik kunt maken van onze sms-dienst voor vergeten wachtwoorden.

Eisen aan het wachtwoord:

  • Het wachtwoord is hoofdlettergevoelig.
  • Het wachtwoord moet minimaal 8 karakters lang zijn.
  • Het wachtwoord mag niet langer dan 13 karakters zijn.
  • Het wachtwoord moet minimaal 1 numeriek(e) karakter(e) bevatten.
  • Het wachtwoord mag geen speciale karakters bevatten.
  • Het wachtwoord moet minimaal 1 kleine letter(s) bevatten.
  • Het wachtwoord moet minimaal 1 hoofdletter(s) bevatten.
  • Het wachtwoord mag niet deels overeenkomen met uw naam of gebruikersnaam.
  • Het wachtwoord mag niet vaker dan één keer per 1 dag worden gewijzigd.
  • Nieuwe wachtwoorden mogen niet eerder gebruikt zijn.

ULCN-Account geeft toegang tot…

Geen ULCN account brief ontvangen?


- ULCN-account niet verstrekt? Neem contact op met Frontoffice Studentenzaken
- Controleer of jouw adresgegevens correct geregistreerd zijn (correspondentieadres in Studielink)
- Problemen met jouw ULCN-account? Neem contact op met de ISSC Helpdesk.

Let op: identificeren met Lu Card of een geldig legitimatiebewijs is vereist 


Nieuw wachtwoord verkrijgen

Een nieuw wachtwoord kan bij de Helpdesk aangevraagd worden en kan op de volgende wijze verkregen worden:

  • Zelf het wachtwoord resetten
  • Een nieuw wachtwoord wordt per SMS toegestuurd
  • Het nieuwe wachtwoord wordt per post verstuurd naar het bij ons geregistreerde adres
  • Een nieuw wachtwoord kan afgehaald worden bij één van de ISSC steunpunten


Nieuw wachtwoord per SMS:
Een nieuw wachtwoord kan enkel per SMS worden verstuurd, wanneer jij zelf jouw mobiele nummer als SMS nummer hebt geregistreerd in uPrefs.
Tip: registreer het mobiele nummer in Account Self Service (wijzigen profiel), zodat je later gebruik kan maken van onze sms-dienst voor vergeten wachtwoorden.

Locaties voor een nieuw wachtwoord:
Op diverse locaties kan je terecht om een nieuw wachtwoord te verkrijgen. Let op dat er om legitimatie gevraagd wordt.

- Governance and Global Affairs (Stichthage, 12e etage Servicedesk)
- FSW (1e etage, naast de servicedesk UFB)
- Gorlaeus balie (1e etage, L103)
- LUMC (helpdesk)
- KOG balie (begane grond, naast de servicedesk UFB)
- Lipsius balie (begane grond, bij het studiepunt)
- Plexus (begane grond)
- Universiteits Bibliotheek (balie)
- Snellius (via de receptie)

Nieuw wachtwoord verkrijgen


Een nieuw (tijdelijk) wachtwoord kan bij de Helpdesk aangevraagd worden en kan op de volgende wijze verkregen worden:

  • Zelf uw wachtwoord resetten
  • Een nieuw wachtwoord wordt per SMS toegestuurd
  • Het nieuwe wachtwoord wordt per post verstuurd naar het bij ons geregistreerde adres
  • Een nieuw wachtwoord kan afgehaald worden bij één van de ISSC steunpunten

Adreswijziging:
Wanneer jij verhuist, geef dan jouw adreswijziging ook tijdig door via jouw persoonlijke pagina op Studielink en bij de Gemeentelijke Basis Administratie.

Nieuw wachtwoord per SMS
Een nieuw wachtwoord kan enkel per SMS worden verstuurd, wanneer jij zelf jouw mobiele nummer als SMS nummer hebt geregistreerd in uPrefs.
Tip: registreer jouw mobiele nummer in Account Self Service (wijzigen profiel), zodat u later gebruik kunt maken van onze sms-dienst voor vergeten wachtwoorden.

Locaties voor een nieuw wachtwoord:
U kunt op diverse locaties terecht om een nieuw wachtwoord te verkrijgen. Let op dat u om legitimatie gevraagd wordt.

- Campus Den Haag (Stighthage, 12e etage Servicedesk)
- FSW (1e etage, naast de servicedesk UFB)
- Gorlaeus balie (1e etage, L103)
- LUMC (helpdesk)
- KOG balie (begane grond, naast de servicedesk UFB)
- Lipsius balie (begane grond, bij het studiepunt)
- Plexus (begane grond)
- Universiteits Bibliotheek (balie)
- Snellius (via de receptie)

Wachtwoord wordt niet geaccepteerd?


Wanneer het wachtwoord niet geaccepteerd wordt op de werkplek, ULCN diensten en/of het draadloos netwerk:

1. Controleer of Caps Lock niet aanstaat (zet deze uit).
2. Controleer of het studentennummer is ingevuld met de kleine "s" ervoor
3. Controleer of het wachtwoord wel op een andere computer wordt geaccepteerd

Mijn Account is locked out, wat nu?


Wanneer jij 3x achter elkaar een foutief wachtwoord invoert voor jouw studentenaccount, dan wordt dit account voor 15 minuten geblokkeerd.
Na deze 15 minuten wordt jouw account automatisch gedeblokkeerd en kan jij weer inloggen.

Wanneer na het deblokkeren, het nog steeds niet lukt om in te loggen, dan is mogelijk jouw wachtwoord wachtwoord verlopen. Neem dan contact op met de Helpdesk.

Ik ben afgestudeerd, behoud ik nog mijn account?


Wanneer jij afgestudeerd bent, wordt jouw huidige studentenaccount omgezet en krijgt deze een Alumnus status.

Er zitten echter wel beperkingen aan dit account t.o.v. de status als actief student.
Voor meer informatie omtrent het Alumni: http://alumni.leidenuniv.nl/

FAQ Alumnus

Laatst Gewijzigd: 22-12-2015