Storingen

Houdt u alstublieft deze storingspagina in de gaten voor de meest recente informatie!


[27-03-2017] Verstoring DNS

Melding: M1703 3814
Status:

Melding major incident 'Verstoring DNS'
>> dienstverlening hersteld

Verstoring DNS

Door verstoring op de DNS-server waren verschillende diensten niet bereikbaar.

De storing had impact op onder andere de volgende diensten: Radius server, DNS server, mailserver, Planon, netwerkstorage, website.


Laatste update (15:45u):
Alle diensten zijn weer volledig operationeel.

Datum: 27-03-2017
Begintijd:

14:35u

Eindtijd: 15:45u

[08-02-2017] Verstoring dienst Web Lectures hersteld

Melding: M1702 1262
Status: De dienst functioneert weer
Datum: 08-02-2017
Begintijd:

15:10

Eindtijd: 16:30

[26-01-2017] Melding major incident 'J:\Workgroups & J:\Departments niet beschikbaar'

Melding: M1701 3866
Status: Melding major incident 'J:\-schijf beperkt benaderbaar'
>> dienstverlening hersteld

 

J:\-schijf beperkt benaderbaar

Vanochtend waren er storage problemen, waardoor gedeeltes van de J:\-schijf, slecht tot niet benaderbaar waren.

 

Laatste update (26-01-2017; 13:50u):

Referentienummers incidenten: M1611 0509, M1612 1394, M1701 1596, M1611 2588, M1701 3866

Referentienummers  probleem: P1611 0002

 

Naar aanleiding van de voorgaande update omtrent de storage problematiek, hierbij een vernieuwde status update:

 

Begin november zijn door het ISSC de eerste vertragingen geconstateerd op de storage (J:\schijf). Hierna zijn er nog meerdere (kleinere) merkbare verstoringen van dienstverlening geweest. Vanaf minuut 1 zijn we samen met leverancier Dell naar de oplossing aan het zoeken geweest. Binnen het ISSC is een groep medewerkers vanuit meerdere kennisgebieden dagelijks bij elkaar geweest om dit probleem op te lossen. In de afgelopen weken zijn uit de analyses van Dell een heel aantal acties gekomen ter verbetering van de storage omgeving. Deze zijn veelal in de avonden en weekenden uitgevoerd om deze goed voorbereid en met zo weinig mogelijk impact voor gebruikers te laten plaatsvinden. Dit betrof wijzigingen aan de software/firmware van de storagecomponenten, maar ook aan het netwerk (iSCSI verkeer).

Vandaag was de storage na 10 minuten weer beschikbaar.

 

Bij de verstoring van 26 januari 2017 is gebleken dat de werkzaamheden nog niet het gewenste resultaat hebben opgeleverd. Bij het ISSC alsook bij de leverancier heeft het oplossen van deze problematiek de hoogste prioriteit. 

 

De major met als referentienummer: M1701 3866 zal afgesloten worden en verder gaan via Problem: P1611 0002. 

Datum: 26-01-2017
Begintijd:

10:50u 

Eindtijd: 13:50u

 

 
Laatst Gewijzigd: 27-03-2017