Remote Werkplek

Met Remote Werkplek heeft u vanuit elke locatie toegang tot uw universitaire werkplek. Zo kunt u ook op afstand bij onder andere uw bestanden op uw persoonlijke schijf, uw e-mail en de standaardapplicaties van uw werkplek.

Handleidingen

Om gebruik te kunnen maken van Remote Werkplek heeft u een ULCN-account nodig en moet u Citrix receiver downloaden. U kunt met zowel Windows, macOS als Linux gebruikmaken van Remote Werkplek.

Besturingssysteem Handleiding
Windows
Remote Werkplek via Citrix
macOS
- 10.8 (Mountain lion) en hoger
Remote Werkplek via Citrix
Linux
Linux Terminal Server


Lokale instellingen en automatisch uitloggen

Uw remote werkplek is niet helemaal hetzelfde als uw universitaire werkplek. Zo worden lokale instellingen als achtergrondafbeeldingen of bladwijzers niet gesynchroniseerd. Lokaal aangesloten printers en netwerkprinters zijn wel gekoppeld aan de remote werkplek.

Als u twee uur lang inactief bent op uw remote werkplek, wordt de verbinding verbroken. U moet dan opnieuw inloggen om alle openstaande vensters opnieuw te openen. Na drie uur inactiviteit worden ook alle openstaande vensters gesloten. U heeft heeft daarna nog drie uur om opnieuw in te loggen en deze te herstellen. Na zes uur inactiviteit bent u niet opgeslagen werk kwijt.

Problemen?

Voorkom problemen en zorg altijd voor de laatste versie van Citrix receiver voor uw besturingssysteem. Heeft u de meest recente versie van Citrix Receiver geïnstalleerd en toch nog problemen met de Remote Werkplek, neem dan contact op met de Helpdesk ISSC via helpdesk@issc.leidenuniv.nl of 071-5278888.

Werkt de Remote desktop niet vanuit Linux?
Probeer dan de alternatieve Java client: Ga naar https://remote.campus.leidenuniv.nl/Java/ en log in met uw ULCN-naam en wachtwoord. De applicaties worden gestart in een apart browservenster. 

ULCN-gegevens kwijt?
Bent u uw ULCN-gegevens kwijt of wilt u meer informatie over uw gebruikersnaam en wachtwoord, ga dan naar de ULCN-website.

 
Laatst Gewijzigd: 13-12-2016