Software

  • Uw (remote) werkplek beschikt standaard over een basis softwarepakket. Daarnaast kunnen medewerkers - zonder tussenkomst van de ISSC Helpdesk - zelf programma's installeren uit een aanvullend softwarepakket. De beschikbare software en hoe u zelf programma's installeert, is hieronder afzonderlijk beschreven voor de Windows en Mac werkplek.
  • Heeft u software nodig die niet beschikbaar is via het basis of aanvullend softwarepakket, dan kunt u een aanvraag indienen via onderstaand formulier: Aanvraag software. De levering van nieuwe, speciale software kan tien werkdagen of langer duren, vanwege levertijd door de leverancier, een intake en een acceptatietest.
  • Extra softwareprogramma's zonder campuslicentie, waaronder programma's die niet beschikbaar zijn bij het ISSC, kunt u aanvragen via uw ICT contactpersoon.
  • Toegang tot concernapplicaties, zoals SAP, Blackboard en uSis, kunnen worden aangevraagd via het functioneel beheer van de desbetreffende applicatie.
  • Wilt u zelf uw werkplek beheren en dus zelf software kunnen installeren? Dan kunt u een Open Werkplek aanvragen via uw ICT contactpersoon. U krijgt voor dit type werkplek maar een beperkte ondersteuning van het ISSC.

Werkplek & Software  

Aanvraag software

Aanvraag software voor de werkplek

Aanvraag Remote Desktop Connection Op afstand toegang tot Windows werkplek

Aanvraag Open Werkplek
(Semi Managed)

Zelf software installeren op de werkplek


Software voor Windows werkplek

Elke werkplek wordt voorzien van een basispakket softwareprogramma's. Hier leest u welke programma's dit zijn en hoe u aanvullende software zelf kunt installeren.


Software voor Mac werkplek

Elke werkplek wordt voorzien van een basispakket softwareprogramma's. Hier leest u welke programma's dit zijn en hoe u zelf aanvullende programma's kunt installeren.