Aan de slag met ICT

Aan de slag met ICT; een korte introductie om u als (nieuwe) medewerker op weg te helpen.

Stap 1 De sleutel verkrijgen

Via uw arbeidsovereenkomst krijgt u een ULCN account: de sleutel tot alle ICT en facilitaire dienstverlening. (ULCN = Universiteit Leiden Community Network). Lees zo nodig verder over alle ULCN-diensten.

Stap 2 Inloggen

Met uw ULCN account kunt u direct inloggen op een werkplek. Met uw eigen device kunt u draadloos inloggen.

Stap 3 Belangrijke diensten verkennen

Mailen op de werkplek gaat met Outlook 2010. Het is ook mogelijk uw eigen device te synchroniseren voor Universitaire (Exchange) mail en agenda: Windows, Android, Mac en iOS.

Afdrukken en kopiëren kan soms lokaal bij de eigen werkplek, maar steeds vaker ook flexibel en professioneel via de LU-card.

Via de dienst Remote Werkplek kunt u vanaf elke locatie met uw eigen apparatuur toegang verkrijgen tot (bijna) dezelfde diensten als op uw universitaire werkplek.

Als medewerker van Universiteit Leiden kunt u voordelig software aanschaffen voor thuis via Surfspot.

Succes!

Meer weten?

Op de webpagina ICT voor medewerkers vindt u het complete dienstaanbod, handleidingen om u op weg te helpen en de mogelijkheid extra diensten zelf aan te vragen.

Heeft u een vraag, probleem of storing? Bel of mail dan de ISSC Helpdesk, of ga langs bij de ISSC-balie in Pieter de la Court, Gorleaus, KOG of Lipsius.

 
Laatst Gewijzigd: 21-11-2016