Nieuwe website voor medewerkers

Donderdag 6 april gaat de nieuwe medewerkerswebsite live. U krijgt als medewerker binnen één omgeving toegang tot informatie van uw eigen organisatieonderdeel én universiteitsbrede informatie. De medewerkerswebsite biedt u informatie op maat over:

  • P&O
  • Financiën & inkoop
  • ICT
  • Gebouwen & Faciliteiten
  • Onderwijs
  • Onderzoek
  • Communicatie & Marketing
  • Bestuur & Organisatie
Op de startpagina van deze website vindt u mededelingen, nieuws- en agendaberichten en links naar veel gebruikte informatiesystemen, zoals Self Service en Blackboard.

Informatie op maat

Om relevante informatie voor uw werkomgeving te kunnen tonen is het noodzakelijk dat u inlogt met uw medewerkersaccount. Als u de medewerkerswebsite bezoekt vanaf uw universitaire werkplek bent u automatisch ingelogd. In andere gevallen – bijvoorbeeld thuis, op een tablet of mobiele telefoon – kunt u handmatig inloggen. Als u meerdere aanstellingen heeft, ziet u de informatie op basis van uw eerste aanstelling. Het is echter altijd mogelijk om handmatig een ander organisatieonderdeel te kiezen.

Afgeschermde informatie

De medewerkerswebsite is ook toegankelijk voor externe bezoekers. Een klein deel van de informatie willen we echter niet delen met de buitenwereld. In zo’n geval wordt een afgeschermde pagina gebruikt, herkenbaar aan een icoon met een slotje. Deze pagina’s zijn alleen zichtbaar als u bent ingelogd als medewerker.

Organisatiegids

De medewerkerswebsite is thematisch ingedeeld, zodat u niet hoeft uit te zoeken bij welke afdeling u moet zijn met een bepaalde vraag. Bent u juist op zoek naar organisatorische informatie dan gebruikt u de Organisatiegids. Hierin vindt u onder meer secretariaten van ondersteunende eenheden, medewerkerslijsten per afdeling, medezeggenschapsorganen en reglementen.

Wat is er verder nieuw?

  • Geïntegreerde website: informatie van ondersteunende eenheden, faculteiten en instituten komt samen in één website voor alle medewerkers.
  • Vraaggerichte structuur en navigatie: niet de organisatorische indeling, maar de informatiebehoefte van medewerkers staat centraal.
  • Verbeterde zoekfunctie: doordat informatie niet meer versnipperd is over meerdere websites wordt de vindbaarheid sterk verbeterd.
  • Nieuwe vormgeving: de medewerkerswebsite krijgt een eigentijds uiterlijk.
  • Geschikt voor alle schermformaten: de website wordt automatisch aangepast aan het beeldscherm van een mobiele telefoon of tablet.
  • Tweetaligheid: informatie is in het Nederlands en Engels beschikbaar, iedere pagina heeft een knop die naar de vertaalde pagina leidt.

Complex en omvangrijk project

Deze release van de nieuwe medewerkerswebsite is een complex en omvangrijk project. Dat bij de livegang zal blijken dat zaken ontbreken of niet geheel kloppen, is onvermijdelijk. De komende weken is extra technische en redactiecapaciteit beschikbaar om hier snel op in te kunnen spelen.
Enkele rubrieken zijn nog niet volledig beschikbaar in het Engels. De verwachting is dat ontbrekende Engelstalige informatie in mei aangevuld zal zijn.

Meer informatie

De vernieuwing van de medewerkerswebsite is onderdeel van het Programma DIS2.0 (‘Digitale informatiestrategie’). In eerdere fases van dit project zijn de website voor externe bezoekers, de studentenwebsite en de bibliotheekwebsite vernieuwd. Zie ook de projectwebsite DIS (alleen bereikbaar op universitaire werkplekken).

Heeft u vragen over de nieuwe medewerkerswebsite? Mail dan naar medewerkersportal@leidenuniv.nl of neem contact op met de hoofdredacteur van uw faculteit of eenheid.

Laatst Gewijzigd: 05-04-2017